Kolejna grupa młodzieży Zespołu Szkół Technicznych w Olecku ukończyła staże zawodowe we Włoszech w ramach realizacji projektu „Z OLECKA PO SUKCES”

Relacja uczestniczki

W niedzielę 6 października o godzinie 5: 20 odbyła się zbiórka na dworcu PKS w Olecku. Stamtąd Autokarem dotarliśmy na lotnisko Chopina w Warszawie. Lot przebiegł spokojnie i bez większych problemów po dwóch godzinach wylądowaliśmy na lotnisku Fiumicino w Rzymie. Następnie autokarem pojechaliśmy do Spoleto. Tam zameldowaliśmy się w Casa Religiosa di Ospitalità Nazareno, uroczym pensjonacie prowadzonym przez siostry zakonne. Następnego dnia spotkaliśmy się z Panią Ewą Markowską - lokalną koordynatorkę projektu, która zaprowadził nas do zakładów pracy, w których odtąd mieliśmy odbywać staże. Najbliższe dni naszego pobytu wyglądały bardzo podobnie. Rano udawaliśmy się do zakładów pracy, natomiast popołudniami pilnie uczyliśmy się języka włoskiego i zwiedzaliśmy malowniczo położone Spoleto. W sobotę 12 października po śniadaniu pojechaliśmy autokarem do Rzymu, gdzie zwiedzaliśmy między innymi Koloseum, Fontaine di Trevi oraz Watykan.

W następnym tygodniu przeprowadziliśmy się do Villa Redenta, gdzie mieszkaliśmy już do końca naszego pobytu. Kolejny weekend spędziliśmy bardzo aktywnie. Najpierw zwiedzaliśmy najwyższy na świecie sztuczny wodospad „Cascata delle Marmore”, zbudowany jeszcze przez starożytnych Rzymian. Następnie zawitaliśmy do Perugii, w której trafiliśmy na święto czekolady. Wreszcie dotarliśmy do Asyżu, gdzie Pani przewodnik opowiedziała nam historię tego cudownego miasta.

Czas upływał nam szybko i przyjemnie, jednak z każdym dniem tęsknota za domem
i rodzinnymi stronami starała się coraz silniejsza. Wreszcie przyszedł czas na pożegnania. Ostatniego dnia pobytu, po uroczystym obiedzie otrzymaliśmy certyfikaty ukończenia praktyk zawodowych oraz kursu języka włoskiego. Następnego dnia nastąpił czas naszego powrotu. Najpierw pakowanie walizek a następnie podróż autokarem i przelot samolotem. Podróż upłynęła nam szybko
i przyjemnie. Późnym wieczorem zmęczeni ale też szczęśliwi dotarliśmy do Olecka, gdzie już czekali nasi bliscy.

Moim zdaniem taki wyjazd to świetny pomysł, ponieważ młodzież może poznać kulturę innego kraju, zwiedzić ciekawe miejsca. Jako fryzjerka poznałam także nowe techniki pracy. Wyjazd był cudowny, bardzo mi się podobało. Jestem zadowolona, że pojechałam i nie żałuję.